2010-11-22 | 16:47:55

Rullväska vs Ryggsäck???!

Nu börjar det verkligen närma sig.. Det är 8 dagar kvar.. 8 dagar!!!!!!!! Hur SJUKT är inte det?? Känns som att det var över hundra dagar kvar för bara någon vecka sedan. Idag har min käre far varit på väskjakt åt mig. Det har varit en jävla diskussion bland oss tjejer vad som är bäst. Rullväska vs Ryggsäck?? Jag har varit på rullväska teamet under hela fighten då min bild av thailand inte är att jag kommer att behöva gå runt och släpa på en väska. Det har ju alltid mina föräldrar eller thailändarna som äger hotellet gjort åt mig. Jag har dock kommit underfund med att 1. Frida, du är ENSAM på den här resan. Inge bärhjälp från föräldrar eller lillebor. 2. Ekonomin kommer inte räcka till att bo på fina hotell under dessa tre månader.
DÄRFÖR mina vänner kom jag på en strålande idé! jag har letat ivrigt efter en resväska som både går på hjul samt med axelremmar. Och TAADA, idag fick jag ett sms av pappa som hittat en! Så imorgon bär det av mot staden för att köpa den ultimata backpacking väskan 2011! Woho


Nu känner jag mig REDO!


Tänkte också tillägga att jag tycker det är så jävla töntigt allt som står om "DÖDSMANETERNA" i aftonbladet. Snacka om att man vill skrämma upp turister.. Tydligen är det bra mycket större chans att man dör i trafiken i bangkok än av en "dödsmanet" i vattnet. (nu behöver jag inte skrämma upp mina resevänner att trafiken i bangkok är crazy....)

Pussochkram! /Frida

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: