2010-11-15 | 23:30:06

Bag in box och thailändska pojkar!

Det är så sjukt, för halva gänget är det 2 veckor kvar nu och för oss är det 3. Det är underbart. Alla är taggade upp till öronen och längtar så sjukt mycket! Som Frida skrev har de nu fixat boende på Koh Phangan över nyår. Vi ligger i som idioter för att hitta hotell nu, tror att vi sammanlagt skickat upp till 70 förfrågningar och INGET är ledigt! Det är lite stressande måste jag erkänna. Det kommer lösa sig på något sätt, det är jag säker på men jag vill ha resultat nu. Vore ju så grymt om allt bara flöt på.
Hursomhelst är iallafall visumen fixade nu och jag har även skickat efter ICA-kortet som gör att det blir billigare att ta ut pengar. Det är nämligen så att annars får man betala ca. 30 kr till den svenska banken och 30 till den Thailändska och det känns ju inte så överdrivet kul att betala 60 spänn varje gång man ska ta ut pengar, det blir ju lätt en del i mängden. Nu kostar det alltså 30 kr varje gång istället eftersom Thailändska alltid tar 30 kr...
Just nu är det alltså bara att boka direktflyg till Phuket från Bankok kvar att göra och att hitta hotell i Koh Phangan. Efter det är vi redo att rulla!
Om jag inte nämnt det kommer vi även åka till Malaysia efter ca 60 dagar eftersom vi fick "double entry"-visum vilket betyder att vi måste flyga in i landet två gånger under tiden vi är där.
Kan även meddela för er som sa för någon månad sedan att tiden kommer gå långsamt för oss: Buuuuullshiiit!
Tiden har gått så otroligt fort, det känns som att det var igår det var 60 dagar kvar. Har en känsla av att de tre sista veckorna kommer flyga iväg de med. Sen går förhoppningsvis våra 4 månader i lagom takt.
Patong Beach
Nu är det dags att sova och fortsätta drömma, ciao!
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: