2010-09-04 | 10:50:33

mardrömmar

Måste bara skriva av mig lite mitt i min hets...
När jag och soffan var i thailand 2008 höll vi på att störta när vi åkte ett litet inrikes propeller plan mellan världens minsta flygplats (trat) och bangkok. Ena propellen slutade funka så vi åkte bara på en= vi i stort sett låg ner på ena sidan och föll fritt fall rakt ner X antal gånger. Innan dess var jag absolut inte flygrädd men det här blev droppen. FYFAN den känslan va nog den värsta i mitt liv.
Detta skedde strax innan landning så vi överlevde och med änglavakt lyckades vi landa, inte direkt på landningsbanan men strax intill PÅ hjulen (helt sjukt!). Detta har i alla fall gjort mig extremt fruktansvärt flygrädd. Inför varje resa jag gjort efter thailand 2008 (ca 10 resor=ca 20 FLYGRESOR!!) så har jag fått räkna med att ungefär tre dagar innan drömmer jag varenda natt att jag störtar och dör.
Och nu på den senaste tiden har det ju varit en hel del plan som störtat, vi är typ uppe i fem plan på tre veckor runtomkring i värden vilket gör mig JÄVLIGT nervös (tro mig jag blir psyk och håller mig uppdaterad hela tiden om vad som händer i flygvärlden) OOOCH vad händer i natt? jag vaknar upp helt kallsvettig och i stort sett gråter och kommer på mig själv att jag drömt att jag störtade. Fan jag orkar inte... ska detta börja 3 MÅNADER INNAN ISTÄLLET FÖR 3 DAGAR INNAN??? har faktiskt ingen resa inbokad innan det, kanske blir london men den är ju inte bokad! aaahhhh
Juste, jag glömde säga att det planet vi höll på störta med inte finns längre för det kraschade för något år sedan.. ÅK ALDRIG MED BANGKOK AIRWAYS!

/Frida

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: