2010-12-27 | 17:50:31

Låååång uppdatering!

Hej hej bloggen! Sofie här.

Det har varit väldigt dåligt med uppdatering den här veckan vi befunnit oss på phi phi island. Antagligen för att vi hade ju självklart inte internet i den bunkern vi bodde i. För ja, de kändes som en bunker. Betong väggar, betong golv och någon form av plast tak. MEN det fungerade alldeles utmärkt. Det var bara Therese som fick besök av en kackerlacka på kudden en natt, men inte dog hon av de inte! Att vi sen blev erbjudna weed och en joint av människorna som bodde runtomkring är en annan femma! Man kan väl säga att det var en riktig knarkarkvart!

Phi phi var helt underbart och jag tror till och med att ni vuxna skulle gilla den ön. Bara ni bor en bit från stranden eftersom att det är party där vaaarje kväll och musiken stängs inte av förän vid fyra. Men det finns inte en enda bil på ön och stranden är super fin. Så på dagarna var det jätte lugnt och skönt. Dock höll vi på att bli tokiga på alla galna cyklister som cyklar på fel sida! (för oss..)

Vi träffade dessutom mycket människor som nästan allihopa ska till Koh phangan över nyår precis som vi, så vi lär träffas igen. Som säkert alla redan vet var vi även på utflyckt på Fridas födelsedag. Är ju roligt med lite variation! Vi bjöd henne på en båttur som först gick till monkey island. Där vi hoppade i land och matade söta apor direkt ur handen. Efter det åkte vi till en stor lagun där vi hoppade från båten ner i de kristall klara vattnet (vissa fegade ur och klättrade ner längst bak, nämner inga namn....) Efter att ha badat där ett tag åkte vi vidare igen till en annan lagun där vi skulle snorkla i en halv timma och oj va häftigt det var!

Efter det var vi alla helt slut i kroppen. Det är ansträngande att flyta runt sådär! Men vi fortsatte till Maya Bay och stranden där filmen The Beach spelades in. Jätte vackert och där gick vi även en djungel vandring med våran Thailändska vän Suliman (som har pluggat svenska på konvux!) Myste lite på stranden ett tag och sen blev det båten hem igen. Vi stannade även och tittade utanför Viking cave och en mystisk grotta som det tydligen bor någon i men ingen vet vem. Här kommer lite bilder från utflykten:

Apoooor! Som fick vårat is te!

Den mystiska grottan..

Här snorklade vi

Våran båt! Och ni ser även en skymt av Suliman (och hans vän i vit tröja)

Carro, Therese, Frida och massa fiskar!

Jag, och ena Carros öga!

Just nu är jag ensam hemma i lägenheten. Fillan och Carro är ute och festar men jag ville ta det lugnt idag. Därför passar jag på att skriva. De blev dessutom ett väldigt långt inlägg! Imorgon blir vi hämtade klockan 09.00 med en minibuss som vi ska åka med i frya timmar. Efter det blir det en stor vanlig buss i en timme och där efter färgan över till Koh phangan i två timmar. Klockan 16.00 beräknas vi vara framme. Allt som allt gick detta kalaset på 600 bath per person, vilket inte ens är 120 kr!

Dom andra som ni befinner sig på Krabi är framme ungefär halv sex och då ska vi ses för att äta middag tillsammans. Saknar dom redan även fast vi bara varit ifrån varandra en och en halv dag! På Koh phangan stannar vi till 5 januari och kommer där med att fira nyår där. Då är det full moon party! Och jag lovar, vi ska vara försiktiga. Nu har jag nästan kramp i fingrarna så nästa uppdatering får bli från något internet cafe på Koh phangan! Take care vi saknar er. /Sofy